pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Snurrigt värre!

Kategori: Allmänt

Ja det känns snurrigt värre vissa stunder inför kommande vecka mycket eftersom jag börjar jobba imorgon igen efter semestern. Så jag får se till at vara klar med alla förberedelser som går redan nu.  Hade lite otur att ha tidig semester i år när de "viktiga" aktiviteterna för mig kom är på den sena perioden. Men så är det och de ordnar sig men det är ändå mycket som måste planeras när man ska tävla tre olika grenar olika dagar och hinna med lite mer mellan själva tävlingsstarterna. Som att vara med på invigningen, gå bruksbanan tors.kväll inför fredagen, äta SM-buffe på lördags kvällen. Så de är inte bara tävlingsrundor utan de kommer bli ett par intensiva dagar med mycket att göra men samtidigt väldigt roliga dagar!
 
Varje dag måste jag se till att utrustningen och Åsa är i toppskick! Så planeringen med vilka grejer till vilken gren mm, pågår för fullt här hemma.

Inte den bästa bilden men ridstövlar, ridskor och chaps är putsat och klart. Vita ridbyxor och tävlingströjor rena, handskar och hjälm framplockat och Åsas nummer hela tävlingen laddat med nr 76!
 
 
Om det är någon som är intresserad av när jag tävlar så är det detta som gäller:
 
Torsdag öppenklass LC:1 dressyr, startar strax efter kl 13 (startnr 2)
Fredag SM-klass i bruksridning, startar troligen efter lunch någongång (startnr 30)
Lördag öppenklass stilhoppning 70cm strax efter kl13  (startnr 7)
 
 Invigning torsdag kl 19 för er som vill kika på de!
 
Är även hoppning på söndagen men då är jag endast funktionär!
 
Sen kan jag väl avsluta med att berätta att jag är nervös redan nu!!!!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: