pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Utmaning!

Kategori: Allmänt

Sitter här med mitt gips.... Eftersom tre fingrar och handleden är låsta i gipset blir man lite begränsad i sin vardag. Men de är väl bara en spott i havet jämfört med en del andras skador så jag ska inte gnälla för mycket jag lovar. För jag kan fortfarande göra en hel del saker ändå. Som att ut och gå för benen fungerar ju som vanligt men tyvärr så har Caktus fått någon skit/infektion i en tass mellan trampdynorna så jag försöker hålla det så rent o luftigt det går i hopp om att slippa åka till veterinären. Så han kan jag inte gå med för mycket för då haltar han stackarn.
Men som tur är har jag ju tre hästar som behöver motion så i fredags tog jag med Åsa på en runda upp till skogen och klättrade i grushålan.
Bajspåsar är bra till mycket ;-)

I söndags följde Linnea med och körde Åsa åt mig och idag har jag och Rebecka tagit en promenad med Moa, Flora och Åsa på 1,5h.
 
Så mycket går men en del saker är det lite mer utmaning över som t.ex.
*Fodra hästarna (köra skottkärra går bort så med hjälp att fylla ikeasäckar så får jag gå med säckarna en och en ut i hagen de gånger jag är själv.)
*Göra sig iordning på morgonen tar en stund bara att få upp håret i en snodd är utmaning i sig.
*Diska, duscha, gå ut i regn eftersom inte gipset får blöttas ner krävs de planering men som tur är har jag hittat EN jacka jag kommer i som även är vattentät!
*Laga mat
*Skriva för hand då jag är högerhänt så med vänster är det nästintill omöjligt att skriva.
 
Men sen finns det ett par grejer som är i stort sätt omöjliga.
*Köra bil då jag inte har en automat helt låst i handleden och med en stor klump gips inkl. fingrar så växla är omöjligt.
*Skära saker som grönsaker mm. det går verkligen inte!
*Hälla av vatten från makaroner från en kastrull med två handtag! ( har testat och de slutade med att jag stod och slevade upp makaronerna ur vattnet)
*Få på sig en snygg tröja då nästan alla är för smala i ärmarna.
*Hyvla ost, så de är tur att det finns mjukost!
 
Så vad säger man varje dag är en spännande utmaning blandad med lite frustration!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: