pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Det var längesen!

Kategori: Allmänt

Hej hopp på er har inte prioriterat denna lilla blogg på ett tag som ni antagligen märkt. Men sen jag skrev sist har jag hunnit med en del. Varit tjänstledig från vanliga jobbet i tre veckor och jobbat på gården hos mina föräldrar. Två utav de veckorna hade även Åsa vila så hon hann äta upp sig rejält om man säger så. Men det är smällar man får ta och snart slutar gräset växa om det inte redan gjort det? Så då blir det lite mer kontrollerat matintag.
Det har även hunnit komma en ny häst till stallet, en liten nordsvensk på 4år. Alltså inte min utan han tillhör de som redan har hästarna i vårt stall.
 
På hundfronten så ligger jag väl lite lågt men tog i alla fall en pinne i agilityklass 2 med Caktus för några veckorsen. Så det kändes riktigt bra med tanke på hur lite vi har tränat. Nästa helg är det DM i agility så det är väl bäst att försöka hinna träna något.
Känns som jag lever i en ständig trötthet bara, ännu ett nytt schema på jobbet som tagit på mina krafter och ny arbetsledare. Men henne känner jag väl så det är ju skönt!
Mindre pengar på kontot då jag valde att avstå hela septemberlönen för att sedan få utbetalda löner de normala datumen från och med oktober. Skönt att få det överstökat om än det kommer kännas lite i plånboken och det svider att behöva använda sparkontot. Men man lär sig att planera sin ekonomi i alla fall så då är det bara hoppas på det bästa så att inga oväntade utgifter kommer just nu.
 
Men snart är det dags att klippa Åsa men eftersom hon går ute så klipper jag ju bara på halsen och ibland på magen så att hon får lite luft i sin tjocka päls men utan att behöva gå med täcke jämt. Men så såg jag detta repotage http://www.hippson.se/blogs/redaktionenspryltips/monsterklippning-pa-en-helt-ny-niva.htm
En av alla annorlunda klippningar tjejen har gjort.
 
Och så sugen jag blev på att klippa något roligt. Men jag vet ju utav egen erfarenhet när det gäller manen på hästarna. Innan tänker man jag ska klippa si och så sen står man där med saxen och det blir pannkaka utav allt!
 
Den här kanske inte är så svår........
Lite mer avancerade:
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: