pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Raggbollar

Kategori: Allmänt

Ja kan ha skrivit de förr men eftersom jag valt att ha icke fällande hundar så får jag igen de på hästarna under våren! Och visst att hästarna inte bor inne i huset men de gör mina ridkläder, behöver jag säga mer? 
 
Så långa beigea hår kan jag för tillfället hitta överallt hemma! Fast att jag byter om i tvättstugan så har just fjordinghår en tendens att sprida överallt sig i dessa tider. De måste vara några "vi ska erövra världen celler" inbyggda i dem helt enkelt ;-) dessto mer och utspridda dessto bättre! 
 
Men även fåglarna är helnöjda över mina raggbollar, tänk vilka mysiga bo deras ägg får kläckas i. Såg en stor svart korp häromdagen flyga iväg med hela näbben full av hår. 
 
Så idag innan lunchfodringen blev de en ryckt ute i hagen, allt för att påskynda fällningen men de känns som de aldrig kommer att ta slut! 
 
Foto på dagens skörd av hår! 
 
Men inte syns de på dessa raggbollar? 
 
 
Men snart om jag fortsätter såhär så är de förhoppningsvis snart borta o den fina sommarpälsen kommer fram. 
 
Hoppla! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: