pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

De gick!

Kategori: Allmänt

Idag blev de som planerat en ridtur så att ja kom förbi den lilla stugan men från andra hållet. Och de gick bra fast de blåste som storm ute. Men sen hördes inga hammarslag idag och vi kom som sagt från andra hållet. Så nästa gång när vi kommer från de "skrämda" hållet så vet man inte hur hon reagerar.  Men förhoppningsvis ska de inte vara några problem! 
Men eftersom de blåste så pass mycket som de gjorde idag och hästarna då blir lite extra på tårna. Och med gårdagens minne så gjorde jag något ja inte brukar.
Betslade jag upp som de så fint kallas men eftersom mitt starkaste bett förutom ett körbettet är pessoabett så är de inte så skarpt ändå. 
Men med pessoabettet blir de hävstång och förhoppningsvis reagerar hästen fortare när man tar i tyglarna då. Så de fick bli min nödbroms idag utifall liksom men som skönt var behövdes de inte!
 
 Efter ridturen den obligatoriska lerinpackningen! Och de är viktigt att gnugga huvudet noga! 
 
 
Sådär ja klar! Och ser ni pannluggen? Så pass blåste de ute hör hemma!
 
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: