pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tur med fyra!

Kategori: Allmänt

De är inte så ofta vi blir några större gäng som rider ut här hemma nu för tiden eftersom hästarnas kondition är så pass olika. Men igår så var vi hela fyra stycken hästekipage på samma tur men då var de en ryttare som rider sällan och en häst med mindre bra kondis så de blev ändå en relativt lugn tur. Så jag lånade Schasen, stallkompisens häst som vilat en månad från ryttare men har varit ute på lite promenader så de var med livet som insats.
Nä jag skojade bara han var allt snäll den gamle herren. Men även väldigt glad av att få komma ut så jag tror att de var bra för min del att de endast blev skritt och trav.
Sen lånade Sofia Åsa och hon var så sur, Åsa alltså. Men eftersom hon är en riktig bitch mot en del andra hästar så fick hon gå sist under turen så att Sofia skulle slippa att Åsa helt plötsligt attakerade nån annan häst med sparkar. Och de gjorde väl troligen inte Åsas humör bättre men eftersom de andra hästarna hade så mycket längre ben fungerade det inte heller att hon gick först. För då skulle ju alla andra komma ikapp hela tiden.
Sen var de Linnèa på sin Tyson som vi brukar sällskapa ihop med och sist men inte minst hade Mari fått låna en av travarna i Linnèas stall.
Så för att sammanfatta de hela det var en roligt tur och längesen vi alla fyra kunde rida ut ihop men med lite pyssel så gick det att fixa.
 
Har tyvärr ingen bild fraån turen men så är de sen är ändå min mobilkamera urkass. Men håller på och kikar på mobil med bättre kamera och just nu funderar jag på en Sony xperia V stöttålig och vattentålig känns som en mobil för mig men den är stor! Och de gillar jag inte så jag klurar än. Sen är de lite lurigt hur den kommer fungera hemma eftersom jag har Tele2 och i infon står det så här:
Alla operatörer kör på bandet 2600 vilket används i stadsmiljö. Detta band stöjder också Sony Xperia V. På landsbygden är det lite annorlunda. Xperia V har inte stöd av 900-bandet som Telenor och Tre använder på landsbygden. 800-bandet använder Telia och Tre vilket även Sony Xperia V har stöd för. Viktig information för dig som har tänkt att införskaffa denna mobil och använda med 4G.
 
Så man undrar ju vilket nät Tele2 kör på för de känns inte så skoj att köpa en mobil som inte fungerar hemma liksom.
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: