pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ibland har man tur

Kategori: Allmänt

De finns väl nästan inget värre på vintern att stå i ett kallt stall och brodda isiga, blöta och kalla skor. Som inte gängorna är helt i fas på? Själv brukar jag få ett och annat blodvite på händerna i alla fall och även ett mindre sammanbrott på broddar som inte vill i rakt. Senast de få dagarna de var isigt så snittade jag mig själv i tummen med en lite metalplupp som var på en av broddarna.
 
Men nu hade jag sådan tur denna gång eftersom snön kom igår och då vilade Åsa och idag var hovslagaren här och han broddar alltid åt mig när de behövs. Och då innan han slår på skon så de även underlättar för hästen. Så med 4st brodd i varje hov så slapp jag alltså sätta i 16st broddar! Så skönt :-)
 
 
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: