pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Gott nytt år!!!

Kategori: Allmänt

Bättre sent än aldrig! Men här kommer en liten uppdatering från livet hos mig.

Firade nyårsafton ihop med Micke och vänner med bad i badtunna och slutade med hästar som verkligen fick panik. När hästarna är så rädda så att man inte ens vågar gå in i hagen med risk för att bli helt översprungen då är de rädda. Ursäkta ordvalet men JÄVLA fyverkerier! De senaste åren har vi låtit hästarna gå kvar ute eftersom de sällan varit några som skjutit här i byn. Men så var det inte iår...

Var även tokförkyld på nyår och värre blev de så på torsdagen var jag mer eller mindre strandad inne med snytpapper och halstabletter. Och eftersom jag hade tagit ut semester torsdag-fredag så behövde jag inte ta ut någon sjukdag så tur i oturen. Har inte varit sjukskriven EN enda dag 2013 nämligen så varför börja 2014 med de.

Hälsat på Farmor utanför Lidköping och hon bjöd på massor av ätbara ting så därifrån åkte jag mätt och belåten.

Tog tåget till Göteborg och möte upp Micke och gick på My Dog och såg massa fina hundar och shoppade bland annat en ny handsax att klippa Caktus päls med.

 
Vi hittade även en Indisk restaurang utanför Svenska mässan som vi inte hade hittat till tidigare men de var riktigt gott så ditt kanske vi går någon mer gång när vi är i närheten helt klart. http://masalakitchen.se/berzeliigatan
 
Och när de gäller Åsa så har intervallträningen som jag ihop med kompisen på hennes häst kört en hel del de sista gett resultat. Märks speciellt på sadelgjorden men även hennes kondition.
Sen lovade jag ju er en bild på hennes prestationsmedalj:
 
 
Begravning för Siv är genomförd och begravningar är aldrig skoj men den var fin.
 
Fyndat ett par nya jodhpurs från Hööks då min gamla börjar bli väldigt slitna. Och dessa fick jag för halva priset 324kr istället för 649kr. Sånt känns bra!
 
 
 
Snön har kommit JIPPIE jag älskar snö bara den får ligga kvar ett tag och inte töar fram och tillbaka för då kan de kvitta.
 
Och sist kan jag berätta att jag varit på Hem och Hobby i Hjo nu i helgen och köpt en dragkedja för min favorit Mountain Horse vinterjackas dragkedja har gått sönder :-(. Så jag köpte en ny dragkedja och ska byta den helt själv har jag tänkt. Men sen hur de går de är en annan sak men jag ska göra ett försök i alla fall. Jag har tråd, sprättare, symaskin och pressarfot för dragkedja och så finns you tube som visar hur man ska göra, så då är de bara att köra!
 
Hoppla!
 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: