pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nya ridmodet?

Kategori: Allmänt

Nya ridmodet ja de är frågan? Eller hur gör ni andra med stora jobbiga mobiler som man vill ha med sig när man rider ut men den enda fickan man har är en pytteliten ficka i ridbyxan. Själv plockade jag fram en gammal hedelig midjeväska för på något sätt vill jag ha med mig mobilen när jag rider ut själv. Och jag tycker faktiskt de fungerar bra i alla gångarter. Så som de känns nu kommer midjeväskan bli min följeslagare i sommar.
 
 
Och idag så passade vi äntligen på att gå över träbron som varit för kossorna hemma men är nu mera upplockad och ligger i en hage. Och jag har tänkt hur länge som helst att jag ska gå bort till hagen och se om Åsa vill gå över den. Och nu när korna snart kommer ut där så fick jag se till att passa på. Och ja kan konstatera träbro på gräsyta = inga problem!
 

Lite dålig bild men Åsa var så glupsk så när jag höll på att greja med mobilen så sträckte hon ut halsen så mycket hon kunde och började äta gräs! Och då är bron ca 20cm hög så de lutade en aning! Så de blev snart ett steg ut över kanten för de blev nog lite jobbigt att äta i de läget.
 
På bron!
 
Och efter ridturen den obligatoriska rullningen!
 
 
Hoppla!
                                                                      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: