pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kalas och gräva och träna är kul!

Kategori: Allmänt

Ja så roligt har jag faktiskt haft det sen igår. För igår kväll var jag hos Farmor utanför Lidköping och firade hennes 84års dag med smörgåstårta och kakor. Och fick träffa alla kusinerna utom en så de var skoj! Och idag har jag och Caktus grävt i trädgården då jag förberett ett land till mina pumpor som jag har försått inne. De är tre olika pumpasorter , halloweenpumpa, prydnadspumpor och jättepumpa och gul squash men jättepumpan får vi se hur de blir med för de är endast en liten liten grön grej som sticker upp i den raden. Mot de andra som börjat bli ca 10cm höga.
Landet är grävde jag på ett ställe där de varit land tidigare men de var väldigt igenväxt om man säger så. Och Caktus han hjälpte till nästan hela tiden då han verkligen älskar att gräva! Behöver jag säga den delen där hundarna har inhängat trädgården ser ut som en krater? De är tur att de finns jord så man kan fylla igen hålen ibland.
Och nu i eftermiddag fick jag hjälp av mina kompis att rida igenom Åsa ordentligt i hagen. De är så bra när någon som kan kollar och påpekar alla fel man gör hela tiden. Även kommer med bra övningar för att få Åsa smidigare men en sak som vi är överens om är att jag bör binda fast min innerhand eller liknade! Den bara flaxar iväg hela tiden. Spelar ingen roll vilket varv de gäller men innerhanden har svårt för att ge efter lagom mycket! Utan flaxar helt enkelt iväg eller så tar den stöd på låret. Så det är min läxa tills på måndag då vi ska träna igen! Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Tjoho! Då kan vi snart åka på dressyrtävling då? :)

    Svar: Ja jag funderar på Gårdsjö 17maj!
    pudelz

    2014-04-12 | 18:48:15
    Bloggadress: http://nytorpsjazz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: