pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Från påsk till nu!

Kategori: Allmänt

Påsken bara rusade förbi men hann med en sväng till Borås och Bollebygd under fredagen till söndag morgon. På långfredagen passade vi på att äta "upp" Mickes presentkort på Thai Silk.

http://www.thaisilk.se/  Och eftersom det var långfredag var det mycket lugnare än det brukar vara så de var skönt, antar att de flesta svenskar prioriterar påskmat till påsk. Så ett tips om ni i Borås någon eftermiddag/ kväll TESTA deras gourmetbuffè den är grymt god! Först finns de massa goda förätter med soppa och sallader att välja på sen plockar man rå mat som steks när man kollar på. Och sist men inte minst efterrättsbordet. Där finns de frukt, lösgodis, minidessert i olika varianter, tårta och glass med såser och strössel. SÅ GOTT alltihop!

 

 

 

 

 
 
 
 

Och på påskafton bjöd Mickes föräldar på en god påskbuffe och mellan allt ätande han vi med en hel del promenader i de fina vårvädret.

 
Vi passerade bland annat en lekplats så hundarna fick testsitta delfinen.

 

Och veckan som varit har jag jobbat och försökt att röjja så mycket jag orkat i trädgården nu innan alla löv kommer på träden. Samtidigt motionerat och aktiverat hästar och hundar i den mån orken och tiden funnits men allt blir så mycket lättare av ett fint väder. Samtidigt som de blir lite jobbigare att tvinga sig i säng i tid för att hinna få sova några timmar per natt.

Men denna helgens väder har jag ju inte heller tackat nej till och vi har fått mycket gjort här hemma. Som i lördags morse red jag Åsa och undertiden så fick Micke äran att bada och föna Caktus. Men de där med föningen var nog inte helt deras grej men ren blev allt Caktus så idag kom saxen fram och han fick sommar frisyr. Sen blev ett par grenar nersågade på mina stora träd och vidare till ett kalas för Mickes syster som fylllde år.

Och idag blev det premiärtur för gräsklipparen! Men det gick lite si och så eftersom en slang som bensinen tydligen passerade igenom hade spruckit under vintern. Så när jag fyllde upp den med bensin så rann de ut igen :-( inte alls skoj för bensin är ju dyrt! Men lite kunde vi rädda och som tur är hade pappa en ny slang så att vi kunde byta och sen gick de som hejsan! Så idag blev de mycket klippt gräset, Caktus och sen Micke!

Och dagen utomhus avslutade jag med ett dressyrpass på Åsa och de blir bättre och bättre men vi har mycket jobb kvar om jag ska nå vårat mål.

Avslutar med en bild på en av två ekorrar som sprang runt i min trädgård tidigare idag. Inte varje dag man har sådan tur att man kan fota en så pass nära som denna.

 

 
Hoppla!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: