pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Landet!

Kategori: Allmänt

Tänk vilken frihet det är att på landet egentligen och plus i kanten är att ha eget stall. Själv har jag turen med båda sakerna så igår när jag hade det rätt stressigt tack vare ett möte på jobbet. Som tyvärr för min del låg på
helt fel dag och tid. Normalt slutar jag runt kl 13 på onsdagar när jag börjat kl 5 men igår var kl 15.40 när jag kunde sätta mig i bilen och åka hemåt.
Så igår såg min facebook status ut såhär:
 
"Efter en lång dag på jobbet och en lydnadskurs ikväll gäller de att vara effektiv de få timmar man har hemma! Hämtar posten och tar med Moa för att ge henne sina loppfrön. Och undertiden hon äter hämtar jag in ved! Går tillbaka med henne och sätter på vattnet till vattenkaret och undertiden tänder jag i braskamin! Och nu äter jag samtidigt som jag skriver"
 
 
 
Som sagt fördelen med att bo på landet man kan göra lite som man vill och hästarna går just nu i en hage precis bredvid mitt hus. Moa har börjat få loppfrön i förebyggande syfte mot koliken och eftersom det bara är hon som får det utav fyra hästar som de är i hagen är det lättast att leda ut henne ur den. Och för att spara tid så var det perfekt att parkera henne vid trappan i trappräcket!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: