pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tävlingshelg med trötta hundar!

Kategori: Agility

I fredags åkte jag och dogsen till Borås och Micke för att på lördagen åka vidare till Vårgårda och
Tånga Hed för att tävla agility med Caktus. Och man kan sammanfatta det hela med att jag har en bra hund helt klart, om jag bara varit mer uppdaterad med hur de "nya" tekniska banorna är ritade och tränat för det.
Började med agilityklass 2 och när vi kom till första svårigheten som var fram och tillbaka mellan kort tunnel och hopphinder så var diskningen ett faktum. Bara för att jag inte fick ordning på placeringen utav mig själv vilket jag även såg på filmklippet som Micke var snäll och filmade. Det ser så lätt ut för dem som lyckas ta sig ur sådana där kombinationer felfritt men en liten tröst i det hela var att de var många som diskade sig antingen där jag gjorde det eller vid nästa "luring" på banan. Vet dock inte hur många än då inte resultaten kommit ut på SBK tävling än. Men den kombinationen ska jag bygga upp hemma!
Sen gick det några timmar innan nästa start i hoppklass 3 där vi skulle tävla mot 67st hundar. Och på den banan kom vi lite längre men direkt efter slalom skulle ett hinder hoppas ifrån fel håll men Caktus tog de hållet som såg naturligast ut bara för att jag inte "tryckte" ut honom tillräckligt ännu en grej att träna på. Så nu måste jag verkligen träna! Gärna för någon, det blir troligen till våren för en tjej uppe i Örebro men jag vet inte om jag har tålamod att vänta så länge..... Men jag får se det är bara att hålla ögonen öppna och se om det kommer någon handlingskurs inte allt för långt bort som passar oss.
 
Jag hade tävlat klart 15.30 så då åkte vi direkt vidare till Mickes föräldrar där det bjöds på god mat och där stannade vi till 19.30 då vi åkte direkt hem och tryckte på TVn för att jag ville se Körslaget eftersom jag visste om flera stycken som var med på senaste inspelningen i Töreboda för Elisakören. Men jag lyckades inte se någon av dem jag kände i de klippet. Men Elisakören gick vidare till finalen så det är allt skoj för lilla Töreboda. Men själv såg jag aldrig slutet för då hade jag somnat i soffan!
 
Och idag så har vi varit i en hundrasthage i Borås och Caktus och Elliott (men han gick mest runt och luktade) fick leka med en vit herdehundsvalp, husky, schäfer och en leonberger.
Och fast de andra hundarna var mycket större var det inga problem att ha alla lösa ihop utan hela gänget uppförde sig som lösa hundar bör. Caktus tyckte nog att valpen var roligast att leka med. Och Leonbergern var mest intresserad av vad Elliott gick runt och luktade efter. Men Elliott bara fortsatte att lukta fast han hade en stor hund bakom/över sig! Så nu sover båda hundarna gott vill ja lova.
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: