pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Här var de klippt!

Kategori: Allmänt

Igår klipptes ju Caktus och idag föll turen på Åsa.
 
 
De var andra gången för denna säsong jag klippte henne eftersom hon blir genomsvett av att ridas annars. Men jag vill inte helklippa henne för hon går ute hela vintern.
Efter klippningen idag blev det en ridtur med lite klättring i en skogsdunge för med tanke på hur många skott jag hörde och hundar som skällde ute så vågade jag mig inte ut i skogen. För vad jägarna sysslar med i dessa jakttider kan man undra men de låter som de skjuter hej vilt här hemma! Men så många djur tycker jag väl inte de borde hitta samtidigt? Kanske de bara tränar någonstans men som sagt höll mig till mestadels vägar idag.
Men efter ridturen idag fick hon regntäcke på sig så hennes kropp får chans att vänja sig ett par dagar innan pälsen börjar växa ut igen.
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: