pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Alla Helgons Dag

Kategori: Allmänt

Igår var det alla helgons dag och jag avslutade faktiskt dagen med att gå till kyrkan, inget jag brukar göra men lite speciellt när de skulle läsa upp mormors namn i år. Och visst är kyrkogården extra fin när var och varannan grav har en lyckta tänd.
 
Men innan kyrkan stod det annat på agendan som att klipppa Caktus. Det var verkligen dags och Caktus avskyr att bli badad, fönad och sen klippt. Men efter fyra timmar när vi var så gott som klara var Caktus en aningen trött! Och undertiden så var mamma och syster ute och gick en långpromenad med Elliott så även han var rätt trött sen.
 
   
 
Före och efter
 
Så efter det blev det bruksridningsträning med alla tre hästarna med hjälp av två kompisar och även en 4e häst var med och tränade. Och Åsa skötte sig som hon brukade men den där rygga vinkel måste jag skärpa till mig med. Bara jag tar de lugnt och ett steg i taget så går det men det är lätttare sagt en gjort på en häst som bara skenar bakåt när jag ber henne att backa. Så just svängen blir lite svår då...  Jag har nämligen anmält mig och Åsa till DM i bruksridning i år igen och de vi missade på sist var just ryggningen.
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: