pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

-10`c och tjock dimma!

Kategori: Allmänt

 
Eftersom vädret är som det är idag passar jag på att skriva av mig lite om vad som hänt det senste!
 
 Hundlöpet är jag inte anmäld till än men vi har börjat träna lite mer. Fått hem både dragsele till Caktus och dragbälte till mig. Bilder kommer. Joggade en tur senaste igår med detta resultat:
 
 
 
 
Har varit på Bio med Micke :-) Och vi såg Django unchained och vad ska jag säga? En film där det hände något hela tiden så den han aldrig bli långtråkig fast att den var nästan tre timmar ( 2.45min) men ändå inte en film  helt i min smak.
I helgen så plockade jag fram tolkselen så Rebecka, Rebeckas kompis och Micke kunde få åka lite häst! Men det gick sådär eftersom det blåste halv storm så var Åsa väldigt på hugget så de fick endast tolka i samlad trav. För hade släppt fram henne var risken VÄLDIGT stor för bock och spark och då är det inte så roligt att varken vara bakom eller riskera att Åsas trasslar in sig i linorna. Sen är även snön i snålaste laget tyvärr....
 
 Men jag har inte bara roat mig utan samlat in lite vuxenpoäng med som att sy en gardin till sovrummet och medverkat på detta:
 
"Välkommen till lantbruksdebatt i Blå Hallen,

Swedbank och Sparbankerna i Skaraborg inbjuder till en intressant debattkväll: Global påverkan - lokal produktion"

 

Och där snackades det om en väldans massa nyttigt bara det att det kändes lite som att de borde varit de som inte är jordbrukare som lyssnat! Som att samhället är rätt galet ibland som tex, Svenskarnas typiska dubbelmoral. Man ogillar skarpt att djur behandlas illa, för små boxar, får aldrig gå ute på gräs eller halahslakt meeeeeeen  sen går man ändå och köper det billigaste köttet i affären! Utan att kolla ursprungsland och tyvärr är det flera länder även EU länder som inte alls har samma djurskyddstillsyn som oss. Det var bara ett exempel sen gjorde de en annan intressant grej de frågade de som debatterade Eskil Erlandsson mm. om de visste ägarna av Marabou, Wasa knäckebröd, Lönnebergaskinka, GG glass och Abba alltså typiska svenska företag trodde ni! Men inte en endaste utav dessa företag ägs utav en svensk vilket är rätt tråkigt. Men inte sagt att de inte använder svenska livsmedel i sin produktion men ändå. Så det och mycket mer hörde jag och 1199personer till på igår kväll och sjukt goda smörgåsar bjöd de på med:-)

 

Hoppla!

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: