pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Oro över

Kategori: Allmänt

I måndags var det dags för ännu ett veterinärbesök för Elliott på Min veterinär i Skultorp och då gällde det ultraljud på hjärtat. Eftersom han har tydliga blåsljud så måste man veta så exakt som möjligt hur det ligger till inför sövning.
Och de visade sig att han var riskpatient men inte högriskpatient så de var ju lite skönt att höra men fortfarande inte bra.
Så idag var den stora dagen och de har varit en hemsk väntan speciellt när de sa till mig - Du är tillgängligt på telefon hela dagen utifall det är något va? Så de är inte annat än att man varit på helspänn hela dagen om de skulle ringt. Men de ringde aldrig....... Så 15.30 var jag på plats för att hämta min lille schauz och allt hade gått vägen :-) SÅ GLAD OCH LÄTTAD! Men de hade tagit tid och de hade dragit ut flera tänder och nu ska han få antibiotika i 8 dagar och sen Hexarinse / munskölj  dagligen tre veckor framåt och sen hålla efter med det.
Så just nu ligger han på en hundbädd vid ett element och gnyr och inte ville han ha någon mjukmat heller så troligen har smärtlindringen släppt. Men han hade ätit glatt tidigare idag inne hos veterinären.
Men som veterinären sa de onda tänderna är borta nu så de brukar inte ge någon mer smärtlindring för de bör läka rätt fort. Nu har jag aldrig dragit ut någon tand själv men gissar på att de är rätt så ömt i början.
Så nu väntar jag bara på den stora räkningen eftersom en viss del kommer gå på försäkringen så var de inte klart än när jag hämtade honom.  Men vad de nu än går på så är han värd de!
 
 
 
Elliott!
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: