pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Herrejösses vilken dag!

Kategori: Allmänt

Jag är en snöälskare ut i lilltån men storm de ogillar jag skarpt! Så idag har ja inte uppskattat vädret fullt ut om man säger så. Dagen började med att jag fick skrapa rutorna på min bil eftersom snön blåst in under taket och sen hade de fryst fast.
På vägen in till jobbet ca 04.30 så var de lite snö och stark vind så några gånger fick ja bromsa plötsligt för att de kom en så kraftig vind med snö så jag hade noll koll på vägen framför mig. Väl på jobbet fick jag och kollegan skrapa fram rutorna på jobbilen och så fortsatte de efter VARJE ställe vi vart inne och städat på. Så SJU gånger till fick vi skarpa is för att kunna köra bilen vidare till nästa ställe.  Och varje gång trampade man självklart i snödrivor så fötterna var pisseblöta från början till slut för de hann aldrig torka emellan. För att inte tala om vägen till och framför soptunnorna som de flesta företag har utomhus. För där är de finns de ju ingen som tänker på att vi städare faktiskt behöver komma fram för att slänga deras sopor! Så nu fick ja de sagt ;-) Men de är faktiskt störande varje snörik vinter.
 
Sen när vi var klara för dagen och kommer bort till kontoret på jobbet och där har en annan kollega kört fast med sin arbetsbil då hon missbedömde en snödrivas storlek. Men den lyckades hon trixa loss sen som skönt var och min bil såg ut så här på jobbets parkering:
 
Men de löste sig rätt fort ändå för fastighetsägaren som annars alltid brukar finnas till hands borta vid vårt kontor var självklart inte där idag. Kanske var han insnöad själv? Men som tur var hittade vi en snöskyffel utanför hans garage som jag kunde använda för att få bort snön. För min egen extraskyffel låg ju oturligt nog kvar hemma men nu ska den läggas in i bilen igen. Så med lite skottning och putthjälp så fick vi loss även min bil och jag kunde börja min tur hemåt. Och de tog tid!
Inte gick det att köra fort och när jag bara hade ett par km kvar stod de två bilar fastkörda i snön. En mitt i vägen och den andra på en infartsväg eftersom den försökt sig på att vända. Så efter ca 1h var de bilarna ur vägen och jag kunde ta rygg på Rickards traktor och full gas framåt genom drivorna och jag var äntligen hemma!
 
Och där möte jag denna snötokiga galning:
 
Agility över snödrivorna!
 

Caktus tycker att snö är skitskoj medans Elliott som fortfarande är lite mörbultad sen gårdagen snart ville in igen.
 
Så vilken dag nu är det bara hästarna som ska matas en gång till och sen tänker jag hålla mig inne för de blåser ordentligt än.
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: