pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

loppisfynd!

Kategori: Allmänt

Ibland kan man ha tur och fynda på loppis! Så idag åkte jag och Micke till loppisen i Tidan och kikade lite. Ni som känner mig väl vet att jag samlar på mig pudelsaker mer än gärna så denna porslinspudel fick hänga med hem för 30spänn.



Men de bästa fyndet tror ja? Lite både och men nöjd är jag är en Wintec hoppsadel för 100kr!!! Dock väldigt sliten eller rättare sagt väldigt dåligt vårdad. Men fullt funktionsdugligt skick. Jag har länge kollat lite på hoppsadlar eftersom jag får väldigt dåligt knästöd i Åsa o Åses sadlar som är Wintec wide mot dressyr alltså nästintill raka kåpor. Så 100spänn de tyckte jag absolut denna var värd men de är ett blått koppjärn i och Åsa och Åse behöver rött lr vitt som då är bredare.
Men hur man kan behandla en sadel som den förre ägare har gjort är för mig en gåta. På utsidan är den jättefin förtutom att "sadelknapparna" fattas på båda sidorna. Stropparna under är väldigt slitna på ena sidan varav en utbytt till en vit och ena sidans bakre knästöd (se bild) är avslitet?. Och på undersidan av sadeln finns vit färg precis som att någon stått och målat med sadeln liggandes bredvid sig. Men som sagt fullt funktionsdugligt skick för mig att använda de gånger jag vill hoppa lite.






Utsidan som ser fräsch ut:-)

Och ridturen reds i regn......men förutom regnet gick de bra.

Hoppla!





Kommentarer

  • Madde säger:

    Oj vilket fynd!! Att undersidan är lite luggsliten gör ju inget. Det är ju utsidan som syns!;)

    2012-06-11 | 08:40:09
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: