pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

va har jag för djur egentligen?

Kategori: Allmänt

Caktus är helt galen och ska bara leka med fjädrarna i påskriset ute på trappan. Han passar på så fort jag inte ser och går upp på trappan och rycker tag i fjädrarna. Och så får ja jaga Caktus + fjäder och sedan sätta tillbaka en blöt och tuggad fjäder. Tok hund!

Och när det gäller hästarna kom jag på att det var längesen jag tömkörde Åsa och Åse så de gjorde jag...eller ja jag försökte i alla fall. Jag började med Åsa men eftersom de både blåste och att hon inte blev riden igår så hade hon lite överskottsenergi.

Så Åsa ville inte alls tömköras utan drog iväg gång på gång med tömmarna hängandes efter. Då jag inte har en chans att hålla kvar när hon sätter den sidan till. Och ena stunden går hon snällt som ett lamm och lyssnade på minsta lilla grej. Så efter en stund bestämde jag mig för att hon skulle få springa lite lös i hagen istället och oj va hon sprang. Tok häst!

Åsa

Och med Åse blev de mest longering men även hon fick springa lite lös men det tyckte hon inte alls var lika skoj som Åsa tyckte.






Och nu firar jag in påsken med en äggsmörgås!

Glad Påsk gott folk!


Hoppla!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: