pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu ska de bort!!

Kategori: Stallet

Då undrar ni säkert vilka de gäller?? jo gnagarna i mitt stall.

 

De har hittats gigantiska råttskitar i stallets vattenrum idag, kan tillägga att jag är en stor djurvän och har inget emot dem som har tamråttor som sällskap.
Men jag vill inte ha stora äckliga råttor i mitt stall där går gränsen för mig. Ja vet att de är rätt vanligt med mus och råttor i stall men när råttskitarna börjar bli likvärdiga med en igelkotts så tycker jag att de börjar bli för stora för min smak. Så därför har jag lagt ut råttgift i massor nu i kväll i förhoppning om att utrota dem. De har varit råttgift utlagt redan sen tidigare och på visa ställen är de uppätet och andra inte. Så nu har jag även lagt ut gift av en annan sort denna gång för att vara riktigt snäll utifall de inte gillade den första ;-)
Men jag får erkänna att jag är normalt sett inte rädd för möss men när de börjar bli större och så kallade råttor så vill jag inte direkt möta dem. Tyckte till och med att de var obehagligt att lägga ut råttgiftet idag för tänk om de hade hoppat upp en råtta ur någon vrå. Antagligen hade den inte gjort mig något ont men jag ryser bara jag tänker på dem.

hoppla!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Huuu! Förstår hur du känner, jag tycker likadant. Möss kan ju vara söta i skogen, men inomhus? Nej! Är det dessutom råttor, då är de direkt äckliga och de ska bort!

    Akta hundar och katter för giftet, bara!

    Lycka till med "jakten"!

    2011-01-21 | 11:56:24
  • Nadine säger:

    =( Jag kan ta dom :))

    2011-01-25 | 22:19:00
    Bloggadress: http://allyouwanted.blogg.se/

Kommentera inlägget här: