pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Träning och klantigt utav mig.....

Kategori: Häst (fjordhäst)

Nu har de blivit mkt häst för mig de senaste igår var jag på Skaraborgsfjordhästförenings årsmöte som nästan tog 3timmar!! Som sagt de fanns lite och prata om. Var även utdelning at lite priser till prestationsmedalj, Km vinnare mm. Och även jag fick eftersom jag var så fyndig och kom på namnet till vårat lokala medlemsblad! ”Fjordbiten” Och för de fick jag en handduk med fjordhästar på, vilket jag i och för sig redan visste med tanke på att när namnförslagstävlingen utlystes så stod det att priset var en handduk. Men de överraskade med att jag även fick en bukett tulpaner och en chokladask! Kändes som mycket för de lilla liksom men självklart blev jag glad:-)

 

Och idag har jag varit inne i ridhuset och ridit lektion igen med Åse. Vägen dit på ca 1,5 mil var fruktansvärd!! Det var som att köra på en tvättbrädda med massa stora gupp i. Så hastighetsmätaren översteg inte 50km en enda gång de gick helt enkelt inte med tanke på Åse som fick stå där bak och skumpa.

Men ridningen gick i alla fall väldigt bra märktes framsteg sedan jag tränade med henne sist. Red även igenom programmet jag ska rida på programridningen på lördag LC:2. Så jag får väl se hur de går har faktiskt inte så höga förväntningar men självklart ska ja göra mitt bästa men ser det som en jättebra träning att komma ut och rida för domare i nytt ridhus för Åse.


Men sen har jag även klantat mig idag…….när jag kom hem och skulle plocka av sakerna så var jag lat och de fick ja ju lida för;-) Istället för transportskydd när ja inte åker längre så använder jag lindor som ja även har när jag rider plus boots i transporten så hon inte ska trampa sig.

Så väl hemma skulle jag ju ta av dessa grejer och gjorde de då ifrån en sida. Alltså jag orkade inte gå runt för att knäppa upp bootset på höger fram när jag redan stod på vänster. Och just som jag sträckte mig framför henne och skulle plocka bootsen på höger hov så lyfter hon på vänster framben och jag får hennes knä rätt i ögat!! Så nu är mitt ögonlock svullet!! Men jag är nöjd så länge det inte byter färg helt, har gjort de pyttelite så jag hoppas inte det blir mer om man säger så. Lätt att vara efterklok hade jag gått runt så hade de antagligen aldrig hänt:-)

Hoppla!  

Kommentarer

  • Madde säger:

    Men usch! Mycket olyckor nu. Hoppas det gick bra iaf:)

    2011-02-15 | 07:18:57
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Helena säger:

    Ajaj, hoppas ögat läker snabbt.

    Ja, vädret har verkligen satt käppar i hjulet för oss.:-( Väntar på våren!!

    2011-02-15 | 11:23:03
    Bloggadress: http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: