pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

20feb-11 mkt bilder

Kategori: Allmänt

Den här dagen började kallt! -20,4 när jag gick ut till hästarna kl 8 men sen steg de under dagen och solen har skinit nästan hela tiden. Och ja har haft med mig kameran!

 

Bror fyllde år så på förmiddagen var jag där och käkade tårta! Det är jag som dekorerat den:-)



 

 

 

 

 

 

Sen tog jag och Rebecka en tur med skidorna



 

 

 

 

Skottade även av branddammen och åkte lite skridskor det var väldigt längesen jag stod på skridskor men skoj var det och ont i fötterna gjorde det.

 

 

 

 

Red Åsa

 

 

 

Och Åsa var inte alls på samma humör som jag, red över ett gärde för att sedan svänga höger ut på en grusväg men Åsa vägrade!! Vi stod där i 40min innan vi kom ut på vägen åt rätt håll. Det som är så typiskt Åsa är att hon bara står där så himla cool lugn och bry sig inte ett dug om mina skänklar. Var även barbacka så det blev riktigt jobbigt så stundvis la jag mig bakåt och tittade på den fina klarblå himlen som var och Åsa stod så stilla så!!! Dumma lilla söta häst. När hon väl gick framåt tog ja trav och vi kom ca 100m och så var de stopp igen:-) Men denna gången typ 5min sen satt jag av eftersom jag kollat in en sten längre fram så jag visste att jag skulle komma upp igen. Och då gick hon men inte helt frivilligt ändå. Men när jag väl var uppe igen så gick turen som en hejsan och ingen mer parkering. Så jag vann iaf !!!

 

Tog även Åse en tur barbacka samma runda som med Åsa och det gick betydligt fortare som skönt var.

 

 

 

Hoppla! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: