pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hoppningen och duktiga jag!

Kategori: Allmänt

Så här gick de idag i fall det är någon som vill veta.

50cm = 10fel Det var flera solkatter inne i ridhuset som Åse bland annat på första hindret så där blev det stopp alltså en vägran och 4fel. Fortsatte och på 4an som de var en tajt sväng till (enligt mig iaf) fick ja inte henne att galoppera och så vi kom i trav emot hoppet blev konstigt och en rivning som följd så 4fel till och så slutade de med två tidsfel.

 

 

60cm = 10fel Denna gången hade ja lånat ett lägre spö och tagit på mig sporrar för att få upp lite fart! Och de fick ja, de första hindren gick jättebra men sen på nr 4 klantade jag min och tappade stigbygeln! Och dum som jag var fipplade ja med den så ja inte hade någon ytterskänkel till nr 5 så hon sprang åt sidan = vägran och 4 fel. Det var även solkatter precis bakom nr 5 som gjorde att hon tvekade. Sen vet ja inte varför men hon rev sista hindret så 4 fel till och även 2 tidsfel.

 

 

Men med tanke på att ja inte tränar någon hoppning annars så får ja ju se dessa tillfällen som träning så ja är nöjd ändå. Och vi hade roligt ja och Åse:-)

  fotot är ifrån förra hoppningen på Habo eftersom ja inte hade någon med idag som kunde fota:-)

 

Sen väl hemma vet ja inte va energin kom ifrån men ja och Rebecka gick rätt lång runda med hundarna.

Sen käkade ja pizza:-)

Red Moa med Flora som handhäst

Städade och plockade i ordning i stallet

Börjat tvätta schabrak, lindor, sadelgjordar mm. Han bara tvätta en maskin idag men kommer att fortsätta imorgon. Detta gör ja i ladugårdstvätt maskinen nämligen.

Tvättat bilen

Tvättat mina kläder och lyckats tvätta en penna som var i jobbarbyxorna vilket ja nog gjort sisådär 50gg eller nått. Ja fattar inte varför ja ALLTID glömmer att plocka ur just den fickan på byxorna. Tur att de finns gratis reklampennor annars hade de blivit dyrt för mig i längden.

 

Och imorgon ska ja fortsätta med mitt flitiga jag. Ska bland annat såga ved med pappas nya maskin:-) Den både sågar och klyver på samma gång hur smidigt som helst ju!

Sen blir de ju fortsatt tvätt av hästgrejer och rida och promenixa med hundarna så ja lär inte bli sysslolös imorgon heller.

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: