pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

reflexridtäcke med bog♥♥

Kategori: Häst (fjordhäst)

Jag är kär♥ I mitt nya reflexridtäcke som jag beställde i veckan och fick uthämtat idag. Så därför har jag även provridit med de på Åsa idag och de var verkligen kanon. De märktes inte att de var på hästen ens som man kan känna med en del andra ridtäcken som antingen stramar, fladdrar eller åker på sned stup i kvarten men inte något sådant. Och som plus på det så är det både vind och vattentätt och andas. Kan ju inte bli bättre de enda om jag skulle hitta ett minus är att de var lite fodrat och de kan ju vara nackdel med mina fjordingar som inte är klippta på rumpan. Men har man en helklippt häst är de ju jättebra.

 

Kan väl styrka de med att de sitter bra genom att berätta om dagens ridtur. Lin var med och red på Åse och vi tog en tur på flygfältet. De gick mest i skritt med tanke på det kassa underlaget stenhårt och bitvis is. Men sen utmed visa flygbanorskanter är de en gräsremsa som går att rida på. Så då passade vi på att trava lite och eftersom inte de är ridna speciellt mkt de senaste så fanns de mkt energi. Började med en liten bakutspark för Åses del och de såg Åsa och sparkade lite hon med vilket i sin tur fick igång Åse ännu mer. Snarare en rodeoshow mestadels utan ryttare för Lin fick besöka den stenhårda marken rätt så fort, aj aj aj. Och Åsa var inte sen att hänga på utan drog iväg med mig uppepå var allt nära att åka av jag också men klarade mig. Och de roliga var så fort jag fick stopp på Åsa så blev de tvärnit på Åse också. Sen vände hon och kom ut till mig och Åsa som stod mitt ute på ett gärde hur vi nu kunde hamna där???? Och under hela rodeoshowen så märkte jag inte ens av att täcket var där och ingen kardborre gick upp. Så man kan sammanfatta de hela med att jag är nöjd med täcket.

 

Hoppla!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Då har du verkligen gjort ett ingående test av täcket! Ni kanske kunde bli täckestestare åt tillverkaren. hihi

    2011-01-23 | 12:35:14
  • Helena säger:

    Ja, då har du testat täckets förmågor. :-) Det var himla snyggt och praktiskt. Att det dessutom sitter bra gör det ju ännu bättre. Ska komma ihåg det till framtida behov. tummen upp

    2011-01-23 | 12:53:02
    Bloggadress: http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: