pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

hmmm de va inte många som tyckte något?

Kategori: Häst (fjordhäst)

Utav ca 20st som va inne på bloggen igår hade 2 stycken en åsikt om knoppningen. Ni får inte vara så fega man kan vara anonym i sin kommentar ja lovar:-)

Men utav de två som lämnade en kommentar så tyckte de precis som mig ne de passar bättre utan. Visst de finns fjordingar som passar i att ha knopp i pannan men de är inte så många enligt mig speciellt vintertid i alla fall när hästarna ser ut som isbjörnar. Då bör de vara lite mer åt de ädlare hållet och se lite mer slimade ut om man nu kan beskriva de så.

Sen hänger de på va de har för pannlugg också Åsas är ändå okej inte jättestor men inte heller jätteliten. Åses däremot är jättetjock så en knopp där skulle se väldigt roligt ut tror ja och Moas den är ju så liten och tjock så den går knappt att fläta. Och Floras är någonting mellan Åsa och Åses men hon ska inte vara med på julshowen så de spelar ju ingen roll.




Åsa Åse Moa Flora

Och kollar ja på bilderna på Åsa och Åse här över och tänker tänk om ja hade gjort en knopp i deras pannluggar där....ne de känns fel.

Men de här är bara mina egna åsikter och ja säger inte att en fjording inte kan ha knopp men på mina tar de emot för tillfället i alla fall.


Hoppla!

Kommentarer

  • micke säger:

    Kan rastaflätor funka? ;-)

    2011-12-12 | 20:03:17

Kommentera inlägget här: