pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Annorlunda utsikt!

Kategori: Allmänt

Längesen jag skrev sist men så kan de bli ibland! Och på lördag ska jag och Åsa tävla dressyr igen och de känns lite sådär faktiskt.
I måndags gick de verkligen pottaskit att träna! Hon var hård och tjafsig i munnen och hela passet blev en ond cirkel kändes de som. Okej bakslag kommer jämt men de känns inte så kul när man vet att de är en tävling på lördag och jag bör få 55% om jag ska vara färdigkvalad för en öppen dressyrklass på fjord-SM i sommar.
Så idag fick jag låna min kompis häst och hon red Åsa, hennes Tyson tävlats LB:3 och LA:3 alltså en anning mer utbildad än Åsa. Så de var bara nyttigt för mig att rida en mer skolad häst och även för Åsa som fick ha en mer erfaren dressyrryttare på ryggen.
 
 
Så inte direkt den vanliga utsikten för mig men det gick faktiskt riktigt bra för dem men de finns enormt mycket att jobba med. Men sen är de ju vilken nivå man vill lägga de hela på.
För jag och Åsa är ju trots allt skogsmullar som trivs med att lullarunt på vägarna och i skogen! Samtidigt gillar vi ju bruksridning och där krävs de lydnad så ju mer dressyr ju lättare kommer de troligen bli där med.
 
 
Åsa i närbild!
 
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: