pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

En grym dag!

Kategori: Agility

Idag har det varit tävling på hemmaklubben i Töreboda, en inofficiell tävling med chans till 4st lopp. Jag tävlade Caktus i alla fyra och Elliott i två stycken och var funktionär där emellan.

Caktus  i sina mediumstarter:

Agility A  4e plats med 0fel

Agility B 5e plats med 5fel, ett kontakfältsfel :-(

Hopp A VINST!!!!! med 0fel

Hopp B DISK! Jag han inte med och allt blev allmänt snurrigt så jag skyller på att vi var trötta båda två.

Elliott i sina två smallstarter:

Agiliyt B 6e plats med 12 tidsfel

Hopp B en 10plats med 11,? i tidsfel.

Fina pojkarna!
 

Så jag är mer än nöjd och jag tror till och med att tävlingen gick runt ekonomiskt för en gång skull med tanke på att 21kg hundmat, en keps och ett par provhundmatspåsar borde vara värt mer än 300spänn! Och sen fick jag även två korgar hundgodis för deltagandet och en chokladkaka (nyhet! Marabou Peanut) och ett paket toapapper i funktionärslotteriet.

 Smaskens!

 

 

Och ännu ett plus i kanten till min goa klubb att jag fick med mig en stor matlåda hem med sallad, potatisgratäng och kassler, de ni!  Helt perfekt till mig som tycker matlagningen hör till en av de tråkiga sysslorna här hemma!

Sen en liten grej till mina kampflätor jag knytit ihop här hemma i ett par olika färger verkade gå hem så det var ju skoj! :-) Här är en bild på de två första jag gjorde inte helt jämna men ju fler jag gjorde dessto bättre blev de. Sen köpte jag även lila fleece som blev väldigt fin ihop med de blåa fleecetyget!

 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: