pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agilitytävling Tomtens Bhk 21/9-13

Kategori: Agility

I helgen var det tvådagars agilitytävling på Tomtens Bhk utanför Falköping men jag hade redan vid anmälan bestämt mig för att endast tävla en av dagarna. Och nu i efterhand är jag väldigt nöjd över att jag valde lördag som hade fint väder med sol eftersom hela söndagen har bestått utav regn och regn och mera regn!
Så i lördags började jag med en start i hoppklass 3 och jag hade verkligen en plan på hur jag skulle springa! Som sprack efter hinder nummer 4 då jag inte alls hann med i den fart jag räknat med. Så Caktus tog en tunnel som han inte skulle ha tagit och diskade oss. Men de skyller jag helt på mig eftersom jag missbedömde hans fart och var själv för långsam.
 
Sen var det dags för vår första start i agilityklass 2 och det var en bana med två tydliga fällor som många diskade sig på. Men jag lyckades styra rätt meeeen tyvärr så hoppade han en kontaktfält på a-hindrets nedfart. Så där blev det 5fel och en 6e placering. Så jag är absolut nöjd med honom eftersom vi faktiskt klarade "svårigheterna" utan problem.
 
 
Så här ser resultatlistan ut som läggs ut på nätet efter genomförd tävling!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: