pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

halloj!

Kategori: Allmänt

Här kommer en liten uppdatering ifrån livet på landet. Förra helgen åkte jag med bror ut till hans skog och sågade adventsgranar och jag var förste sågare eftersom han opererat sig för diskbråk nyligen. Så fyra granar fick åka med hem i traktorskopan, en till mig, en till familjen och en till Rickards trädgård och så en extra utifall de skulle vara fel på någon....  (de sista förstod inte jag riktigt men ja gjorde snällt som han sa).
 
Så nu sitter en av granarna i min trädgård redo för att tändas på söndag.
 
Hann även med att hjälpa far och köra hem två kvigor som han köpt men de slutade lite sådär... när vi lastade ur sista kvigan ur hästtransporten trampade hon på "fel" ställe på rampen så den gick lite sönder och blev skev. Men som tur är så åker jag ju inte så mycket med hästarna på vintertid direkt så då finns de tid för lagning.
 
Och veckan som gått har jag jobbat och ridit och ringt samtal om Elliott som måste få lite ordning på sin mun, troligen måste han dra ut en hörntand som han har ont i :-( Var inne på Tassarnas i Töreboda i fredags för vaccinering och hälsokoll och kom då fram till att de måste göras något åt hans ena tand. Men de finns ett problem han har blåsljud på hjärtat och därför har han aldrig varit sövd pga. risken att han inte klarar de men nu måste jag ta risken. Och ja är så nervös för min lille pojk men efter en del samtal fram och tillbaka har jag förhoppningsvis hittat en klinik med bra resurser. Ingen garanti men ska börja med ett ultraljud på måndag för att checka läget på blåsljudet och sen får vi se hur de blir. Men har en avsatt tid även för tand/ tandstensborttagning på torsdagen. Så usch va nervös och orolig jag redan är samtidigt som jag vet att jag måste för hans skull då de märks att han har ont av tanden.
 
Så att så är läget här!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: