pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

En vecka kvar och hemskheter!

Kategori: Allmänt

Nu är det en vecka kvar tills jag ÄNTLIGEN får min fyra veckors semester, det ska bli så grymt skönt! Bara slippa ställa alarmet på 3.30! utan kunna sova så långe jag vill :-) Nu tillhör jag ju en morgonpigga kategorin som gärna kliver upp 7 ändå men det är 3,5  timme senare än när jag ska upp till jobbet.
 
Annars har jag inget bokat förutom ett bröllop jag ska på i augusti. Sen får jag se vad det blir hänger väl lite på vädret med men en hel del ridning hoppas jag ju hinna med. Även körning så klart eftersom Åsa verkligen gillar att bli körd som jag gjorde senast idag.
 
Åsa på tur!
Har väl inte hänt så mycket nytt här det senaste men ni kan få se en bild på båten Mina ifrån Lidköping som passerade Tåtorp igår när vi var där uppe och käkade glass :-)
 
 
Bara "lite" större än båten som ligger fast vid sidan!
 
Jag har även tagit årets första dopp i sjön denna veckan, ja vet det tog ett tag men jag har inte hunnit åka upp tidigare men nu är det gjort och det var faktiskt rätt så behaglig tempratur på vattnet i Viken.
 
Just det ja, något riktigt hemskt har hänt i min trädgård! Jag och Casper var inne i huset och Caktus och Elliott var ute i trädgården. Ja hörde att Caktus skällde på något men jag öppnade bara dörren lite och ropade tyst! till honom. Sen när jag väl gick ut fick jag lite lättare panik! Elliott och Caktus hade hittat värdens sötaste "leksaker" nu vet jag att hundar, speciellt Elliott har jakt i sig. Så ja va säger man 3 stycken (senare även en 4e) ekorreungar låg utspridda på min gräsmatta :-( endast en vid livet med den dog tyvärr senare.
-KÄNSLIGA TITTTARE/LÄSARE VARNAS-
 
 
 
Men jag intalar mig eftersom de måste ha ramlat ur sitt bo så kunde de lika gärna varit en katt eller skata som tagit dem och kanske även ätit upp dem. Men nu var de mina svarta hundar som lekte med dem :-( Värst för ekorrsmammam tycker jag. Eller ja allt i hop kändes väldigt hemsk får jag väl säga men men nu är de gjort och jag kan inte göra de ogjort.
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: