pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hundtjuvar och choklad = inget bra!

Kategori: Allmänt

Vilken morgon det var idag första dagen på ledigheten och allt. Jo vad händer? ja vaknar ca 6.30 av att jag lägger ena benet i något blött i sängen. Min först tanke var att någon utav hundarna hade legat där och slickat/tvättat sig och då även blött ner lakan. Sen vred jag mig lite i sängen och funderade på om det inte fanns en liten underlig lukt i sovrummet också?


Tänder lampan och inser att det är spy på lakan, täcke och självklart även innertäcket då spyt kommit så pass i nederkant där öppningen på påslakanet är. Tittar vidare och hittar även en stor spya på golvet och även lite på en utav mattorna! Yippie tänkte jag och började fundera på om någon av pudlarna (Elliott sover i aldrig i sovrummet utan i en bur i vardagsrummet) hade fått i sig något olämpligt dagen innan.


Lastar in alla sängkläder i tvättmaskinen och släpper ut hundarna men Elliott stannade kvar i hallen. Ser då att han hittat en tom!!! Paradis chokladask som stått på mitt köksbord.......... med ca ett och ett halvt lager kvar kvällen innan. Men nu fanns det inget kvar, fast två hela bitar och två tuggade nötter hittade jag senare.


Och de fortsatte spy båda två pudlarna mest Caktus och det var inga dåliga högar så att så fort djurkliniken öppnade ringde jag och rådfrågade dem hur jag skulle gå till väga. Eftersom Paradis tur i oturen endast är ljus oäkta choklad som inte är så giftigt för hundar men de mådde ju helt klart inte alls bra.


Så rådet blev att jag skulle hålla dem under uppsikt och ge dem ljustbröd som kunde suga upp de som var kvar i magren. Eftersom jag inte hade någon kol hemma som de annars rekommenderar så var det bättre än inget och dietmat i små portioner resten utav dagen. Alltså ris eller makaroner så det fick bli det senaste.

Och nu verkar de ha återhämtat sig bra båda två men JAG måste lära mig att ALDRIG lämna något på bordet.....

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: