pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Bad med hästarna

Kategori: Allmänt

Fast att jag bor så pass nära sjön Viken är badmöjligheterna med häst små då det ligger hus och sommarstugor runt hela sjön! Morr! Men sisådär 7km bort varav några km på en tråkig asfaltsväg så finns det en båthamn i sjön som det går att bada med häst! Tyvärr blir botten dyig en bit ut men det går att gå i och plaska lite i alla fall och det är bättre än inget!
 
Så jag med Åsa och Josse med Jane tog en tur dit på onsdagskvällen. Åsa har badat en gång tidigare men då var hon väldigt liten runt 4år, alltså fyra årsedan! Och Jane hade aldrig badat förr men det syndes inte för med hjälp av att matte josse gick framför ut i vattnet följde Jane snällt med. Men Åsa var lite mer badkruka och hon som älskar att plaska i vattenpölar annars. Så vi gick lite ur och i vattnet först och hon plaskade lite men sen var det tvärstopp för Åsas del! Och ja hon är den envisaste häst jag ridit och kommer säkert så att förbli! Hon var som fastfrusen och totalvägrade att sätta en enda liten hov i fast Jane var en bit ut och badade! Åhh tråkhäst men det var allt skoj ändå de stunder vi var ute i vattnet. Men Åsa är Åsa vill inte hon då vill INTE hon! Det är inte för inte hon heter ÅSnA! ;-) envis som en åsna liksom.
 
 
Ser ni blicken på Åsa? Här har vi badat klart och sadlat på igen och man ser riktigt på Åsa att hon är nöjd med att hon "vann" fajten denna gång tyvärr men annars hade vi kanske stått kvar där vid vattenkanten än..... Men vi ska allt försöka igen och då ska hon i så att magen blir blöt!! Så de så!
 
Åsa!
 
Sen har jag lånat en bild från josses fb som jag tog på dem med hennes mobil så jag hoppas de är ok.......
 

Kvällssolen sken så starkt så det blev väldigt motljus i kameran tyvärr men visst är de fina där ute i vattnet? :-)
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: