pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

effektivitet är bra

Kategori: Allmänt

Ibland känns det som man inte hinner med något och det vantrivs jag med men som de senaste dagarna har varit är helt ok för min del. Och förkyldningen är mycket bättre som skönt är.
 
I lördagskväll efter tävlingen tog jag Åsa på en långtur över 1mil lång runda eftersom vädret var kanon.
 
Men på söndagen var det grått och trist men då badade jag alla tre hundarna och tvättade bilen, städade inne i huset och red en tur på Åsa ihop med Sara. Var självklart även ute och gick med monstren!
 
Titta in bilden noga för det är inte så ofta den är så ren;-)
 
Och igår (måndag) så jobbade jag, snabbklippte Tuss (finns mer att putsa på) tränade lite dressyr med Åsa barbacka i en hage och på kvällen hjälpte jag far att flytta kor och kalvar mellan olika ladugårdar.
 
Och dagen den är inte slut än men jag har jobbat (började kl 5 blää! ), hemma och lagade mat i expressfart och så åkte jag och Tuss med mamma till Töreboda och tränade agility undertiden hon handlade.
Och nu sitter jag här med en kaffekopp och ska snart ge mig ut och rida Åsa.
 
Och för Åses del så är det snart dax för ett veterinärbesök igen och kolla så hon är ok att börja rida igen. Jag longerade henne lite i söndags för att kolla och då såg jag ingen hälta i alla fall.
 
Slänger in några bilder på Flora och Åse som jag tog i söndags  - väldigt skönt med så orädda hästar.
 

Åse äter helt oberörd över att ha en säck hängandes på örat!
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: