pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tjolahopp!

Kategori: Allmänt

En släng av blogglust kom över mig så det blir ett sammanfattningsinlägg om allt möjligt som jag kommer på:-)
 
Åsa har fått en nitad hov med förhoppning om att sprickan på framhoven ska växa bort men den i bak är lite mer tveksam så det blir troligtvis djurklinik för att kolla upp det.
 
Har tävlat DM i agility med Caktus i både lag och individuellt ingen disk men inga resultat att tala om. Har även varit i Kumla och dubbeldiskat mig och i Vårgårda på världens segaste tävling. Det tog 6timmar mellan mina starter behöver jag säga mer.....kom i alla fall på 11 plats utav ca 40 starter i ena loppet och de andra diskade vi oss bland 70 starter men det visade sig att vi inte var ensama då 52% totalt var diskade i den klassen. Så det var ingen lätt bana men rolig!
 
Klippt lejonklippning på katt! Vet att det är väldigt delade meningar om att klippa katter men det var Mickes långhåriga Chilla. Och med den långa och tjocka päls hon hade så var det med all säkerhet skönt för henne att bli av med lite och lättare för Micke att hålla ordning på. Och det växer ju ut!
 
Anmält mig till Dressyr KM för SKBFF i LC:1 och KM för Töreboda hästklubb i LB:1 med Åsa på söndag och det känns nervöst.....Det var ju Åse som var min dressyrponny :-( Men vi testar det får bära eller brista så får det bli!
 
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: