pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hipp hipp hurra!

Kategori: Allmänt

Ja ni kära bloggläsare detta inlägg skrev jag igår kväll men valde at de inte skulle visas förrän nu, då jag är på jobbet och sliter.
 
Jo jag råkar visst fylla år idag men är ingen firar människa speciellt inte när jag inte ens fyller jämt. Men i söndags firade jag lite med familjen och fick ett "presentkort" på ett par säkerhetsstigbyglar i plast. Vilket jag planerat att köpa för att använda under vintern då jag i stort sett fryser ihjäl om fötterna när man rider. För metallstigbyglar kyler väldigt mycket och enligt vad jag hört så ska de hjälpa rätt bara med att byta till plaststigbygel under vintern.
 
Ett par sådana här:
 
 
 
Men eftersom just denna säkerhetsstigbygel är rätt dyr så hade jag funderat på en billigare vanlig plaststigbygel ifrån Hööks men familjen var snälla och tänkte på säkerheten:-) så nu ska jag bara få tag i ett par och det vore skönt att slippa frakten så jag har kollat med närliggande butiker. Skara hästsport hade dem inte i sitt sortiment och Skövde ridsport hade dem vanligtvis men inga hemma just nu fast de kostade 649kr! annars ligger de runt 500kr på nätet. Hittade dem även väldigt billiga här http://www.adsekeridsport.se/for-hasten/sadel-tillbehor/stigbyglarstiglader/stigbyglar-tekna-flex-tek.html 419kr så jag får se hur det blir.  Men ska kolla med My One i Borås också innan jag beställer.
 
Och förutom säkerhetstänket med dem ska de vara väldigt bra för kroppen att rida med "Stigbyglar som följer fotledens rörelse, kan underlätta vid knäont" nu har inte jag ont i knäna men alltid bra att förebygga:-)
 
Men de ska bli spännande att testa för det har goda recensioner.
 
Hoppla!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Stort grattis på din dag!
    Kram Sandra (och mamma)

    Svar: Tack så mycket :-)
    pudelz

    2012-11-14 | 10:54:13
    Bloggadress: http://motosidressyr.blogg.se
  • Madde säger:

    Ett tips! Beställ INTE från Grand-prix. Jag beställde ett par transportskydd där i från en gång. Fick ringa 3 gånger och fråga vart dom va? Och fick till svar att dom va på väg in från leverantören. Jag hade dessutom betalat dom i förskott. Efter nästan 5 månader tröttnade jag och sa att dom kunde köra upp min order nånstans och betala tillbaka mej mina pengar. Då tog det ytterligare 1,5 mån innan jag fick pengarna tillbaka. Så ett stort MINUS till dom!

    Hoppas du har en bra födelsedag")

    Svar: Ne fy va trälig :-/ De var inte lätta att få tag i till bra pris men det blir troligten hos Håkans häst och hund i Vinninga ja köper dem nu:-) Fick en 500ing till bidrag till dem nämligen.
    pudelz

    2012-11-14 | 11:49:41
    Bloggadress: http://nytorpsjazz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: