pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Stolt över min tokhäst!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Igår var ett gäng närmare 7st personer från Dacapo ( en skola) här för att vara med och testa att harva med häst. De läste något med landskapsvård så någon vecka tidigare hade de varit på ett annat ställe och kört häst i skogen. Men nu hade de kontakt med Lars så att de kom hit och fick vara med och testa och se hur man skötte jordbruket förr med häst och då passade det bra att de fick vara med och harva.

Så Viggen och Åsa fick vara elevhästar och om jag och min familj minns rätt har jag aldrig haft harven efter just Åsa förut men hon är ju körd så ja chansade lite. Och de gick vägen Åsa skötte sig verkligen perfekt stod still när hon skulle och var väldigt tålmodig om vi stannade och gick igenom saker med mera.

Så bara Åsa är på rätt humör så är hon riktigt redig men sen är hon ett sto och de visar hon ibland kan man väl säga. Men just igår va en bra dag!






Viggen och Åsa som elevhästar!

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: