pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ännu en helg som bara spang iväg, *turister

Kategori: Allmänt

Fredagen började vi med att gå Kvernstensvandringen i Lugnås på 1mil och de var en fin runda, varmt och rätt så mycket folk. Men inte alls jobbigt att gå om man jämför med Vallevandringen som jag tidigare gått på 1mil för den är mycket backigare än va denna runda var.

Och på lördagen klöv vi ved och gick på Olstorp och däremellan han jag med och sälja gamla bilen och rida ett barbacka pass på Åse i hagen.

Och på söndag blev de en promenad på 7km tur o retur upp till Tåtorp och Götakanal och där va de en del turister. De vaknar direkt när det är fint väder och nu ska jag vara så hemsk och säga att jag ogillar dem skarpt! Nu är säkert jag oxå en jobbig turist på många ställen men mina argument är:

*De är trafik utanför mitt hus hela tiden och en stor del av dem med stora båtar efter.
*De kör som de vore biltjuvar.
*Men de finns även dem som ser ut att ha käkat glosylta till lunch så att man nästan skulle vilja ge parkeringsböter. MEEEEN mycket hellre dem som kör sakta än de som kör som biltjuvar ovavsett att de går någon på vägen häst som människa.
*De stannar och frågar om vägen till ditten och datten, hur svårt ska de vara att köpa en karta eller skaffa en gps!
Alternativt att komunen skulle kunna trycka upp minst en extra skylt till Wassbacken! För det är dit de flesta frågar vägen.
*

Jag låter säkert lite ego men det är så lugnt och skönt här ute på landet vintertid och på sommaren tror man nästan att man bor i stan med tanke på trafiken.

Nu har jag klagat klart men  jag får väl ändå säga att vädret varit kanon i helgen trots att de väcker sommarstugeägare och turister:-)

Hoppla!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: