pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

agilitytävling Götene 12/5-12

Kategori: Allmänt

Idag tävlade jag och Caktus årets första officiella tävling i Götene. Och vi hade bara en chans på oss i agilityklass 1 eftersom det var en klass 1-2 tävling och Caktus tävlar i klass 3 hopp. Men det började inte så bra eftersom det numera får delta löptikar på tävling. Och Caktus kände direkt att det var minst en löpande tik där och hittade en fläck som luktade väldigt gott bredvid starten.

Så direkt när jag kopplat loss inför vår start drog han dit men eftersom inte tiden startat gick jag och hämtade honom. Och så körde vi två hinder och han drog dit igen men då blev jag arg! Och de tror jag Caktus märkte om man säger så. Så han var snäll som en litet lamm och följde med på vad jag visade honom och vi kom runt felfritt!!

Men eftersom han hade gjort en utstickare så var jag rätt säker på att vi fått tidsfel istället när vi väl klarade ALLA 6 kontaktfälten:-).

Men hör och häpna vi klarade tiden precis och kom 4a och fick en uppflyttnings pinne ÄNTLIGEN så nu är det bara två kvar tills vi är uppe i agilityklass 2. Och de får vi se när de dagarna kommer men vi har ett nytt försök på torsdag då vi ska tävla i Vänersborg.

 Mobilbild tagen i dåligt ljus men här är lill killen med sin fina rosett och så vann vi även ett presentkort på 100kr på Skara Hästsport.

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: