pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

rullande schema???

Kategori: Allmänt

Helgen är över och den var bara bra gött väder trevligt sällskap:-) och fick en hel del gjort.

Men nu till rubriken, i fredags red jag både Åsa och Åse varsinn tur efter varandra men på Åsa`s tur ramlade jag självklart av! Vilket Lars redan hade förutspått..... på skämt men som blev verklighet. Eftersom att för någon vecka sedan ramlade Sara av när jag var ute och red ihop med henne och förra lördagen var Lars ute och red själv och då ramlade han av.
Och säger då till mig på söndagen; Ja då är det ju din tur nästa gång!
För då har alla ryttare i stallet ramlat av inom en kort period och typiskt nog så ramlade jag ju av när hon blev rädd för något i buskarna bredvid oss. Och jag var mitt i ett stående lättridningssteg i trav och fick helt fel viktfördelning för att kunna balansera upp det hela när Åsa kastade sig åt sidan. Men de gick bra jag kom undan med ett litet skrapmärke på låret.

Och så diskuterade jag och Sara detta i söndags när vi var ute och red att nästa gång blir det väl hennes tur att ramla av igen eftersom vi allihop har ramlat av nu. Som ett rullande schema helt enkelt men jag hoppas det dröjer ett tag nu för ju längre stund hon väntar med att ramla av desto längre borde jag klara mig. Eller hur? någon som tror på våran teori?

bildkälla


Skämt och sido nu hoppas jag att ingen av oss ramlar av igen på ett bra tag!

Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: