pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Omkullridning :-/

Kategori: Allmänt

Jag idag har jag och Moa fått markkänning och lerbad på köpet. Tog en liten sväng på Moa nu i eftermiddags vädret var kanon och Moa pigg och framåt. Men efter sista travbiten när jag skulle sakta av Moa till skritt så gick hon emot och ville först inte alls sakta av. Sen blev det ett väldigt drastiskt avbrott då Moa halkade och/eller snubblade på något sett. Vi var på gräs så jag kan tänka mig att det var väldigt halt och så med en klump uppe på ryggen samtidigt så kan de inte alltid vara lätt att hålla balansen. Så Moa krassade rakt ner i marken stackarn. Och på något sett hamnade jag mellan hennes fram och bakben alltså under magen fast att hästen låg på sidan då. Så jag han precis resa mig upp innan Moa gjorde det och vi såg ut som två vandrande lerhögar. Verkligen ALLT träns, sadel, sadelpad, schabrak, Moa, Jag, ridstövlar, ridbyxor, jackan fram och bak och hjälmen.

Moa visade ingen hälta eller något men hon är ändå 20år så risken att hon är lite stel i morgon finns men jag får ha koll på henne.
Och jag själv klarade mig också bra har lite ont i magen bara vet inte om ja kanske fick någon smäll där eller om jag bara sträckt mig. Men det går väl över!

Här ska ni få se lite bilder



Sadel


Tränset, hon ser ledsen och trött ut min lilla gumma<3 Usch kan inte alls varit skoj för henne.



Lite utav mig, ja kan avslöja att jag var blött ändå in på trosorna;-)


Vi:-) Inte vackraste bilden men men vad kan man förvänta sig efter en störtdykning!

Hoppla!



Kommentarer

  • Marie säger:

    Men oj oj oj vilken tur att det gick bra ändå. Tänk vad som kunde hänt..... Ni är så fina så på bilderna. Vem behöver spa när man har Moa ;)

    2012-03-13 | 21:38:33
    Bloggadress: http://stallbrannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: