pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Blå!

Kategori: Allmänt

Vad är det med färgen blå och hästgrejer hos mig?? Det är ingen favoritfärg men inte heller en färg jag ogillar utan en behaglig färg.

Men på något sett har jag lyckats köpa väldigt mycket saker i just färgen blå utan att alls tänka på det. Utan för det mesta har det varit att det är just de plagget/grejen till det priset som jag har behövt och då har det bara funnits i blått eller så har blå varit den färgen som kännts bästa utav valbara färger.

Här är en lista på några saker:

Vinterridjacka som jag haft i hur många år som helst nu.
Termobyxor 2par! De ena paret matchar visserligen vinterjackan väldigt bra.
Föredetta vårridjacka men som numera används i ladugården. ( Så jag letar ny och den bör inte bli blå!)
Min ridtäckväst är blå!
4par ridbyxor!
Moa och Floras vintertäcken är blåa.
Åsas fleecetäcke är blårutigt.
Ett Bucas regntäcke.
Har ett ryktset med borstar i blått.

Och titta på denna bilden:



Mina schabrak, där flera går i blå och ett blått sitter just nu på Åsas sadel kan jag tillägga.

Så vad ska man säga färgen blå dras till mig på något konstigt vis.


Hoppla!













Kommentarer

  • Elin säger:

    sen en sak till som inte har med hästarna att göra men jag har en blå bil oxå!

    2012-03-21 | 20:31:23
    Bloggadress: http://pudelz.blogg.se/
  • Madde säger:

    Blå passar ju så himla bra på fjording! Jag har också en massa blått :)

    2012-03-22 | 08:22:07
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: