pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

på landet festivalen 2012

Kategori: Allmänt

Då var dagen avklarad ch jag är nöjd med mina små hästar som tävlades i bruksridning åt Agria. De skötte sig bra Åsa blev riden av Sarah Swahn som tävlade i laget ihop med Åke Svanstedt som körde Lotti, Åsas mormor!

Och Åse blev riden av Caroline Renström som tävlade ihop med Bo Hellkvist som körde Brage.

Åsa fick starta först och hon gjorde det hon skulle och hon har ju vart med förr som man säger. Hon har i alla fall gjort en start i bruksridning förrut. Men de hade inte Åse men de sa jag ju inte till ryttaren;-) Men självklart har jag tränat momenten med henne så att hon kunde dem.

Men hon var allt lite tittig och vägrade gå över presenningen och snedade över mattan och ville inte stå still i halten. Men jag tror även ryttaren Caroline var nervös för sen undertiden när de räknade ut resultaten fick de gå in med hästarna igen och testa och då gick Åse mycket bättre.

Så Åsas lag med Åke och Sarah vann och de andra kom 2a! Och Åsa och Åse fick behålla sin rosetter:



Helt klart en väldigt rolig dag med mycket positivt kring fjordhästen som fick visa upp sig.


Åse och Åsa




Lotti och Brage



Här vänder Bo i rutan!


Åse som inte ville gå över presenningen!



Åsa i halten på 30sek, inga problem.

 Åsa      prisutdelning          Åse

Ser rätt så folktomt ut på läktarna men kan då tillägga att de mesta av folket stod på samma sida som fotografen, (mamma) och där var de fullt med folk!

Hoppla!





Kommentarer

  • Marie säger:

    Sv:Tack.



    va de har presterat i helgen hästarna. Var det inte nervöst?

    2012-06-04 | 10:53:01
    Bloggadress: http://stallbrannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: