pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Sol!!

Kategori: Allmänt

Okej, eftersom mitt förra bra inlägg försvann tack vare min j***a internet uppkoppling blir detta något kortare.
 
nu har vi fått sol ett par dagar även i Sverige och det har jag utnyttjat med att varit ute så mycket som möjligt. I måndags hälsade vi på Ilona och kollade och även provred hennes nya häst. En fin stor nordsvensk som säkert kommer bli en toppen pojk när konditionen kommit upp sig lite.
 
Och igår tills idag har Micke haft en kompis här på besök så det har blivit lite visning utav bygden med bland annat en cykeltur längs Göta kanal.
 
Och igår var jag även med på tv! Ja jag syns faktiskt om man tittar i den bakre delen utav folkmassan och även Caktus syns. Det var i lokalnyheterna för Skarborg igår eftersom vattnet i sjön har blivit så grumligt de senaste.Vill ni se så kolla här: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_skaraborg?title=befarar_en_kommande_miljokatastrof&videoid=2203799
 
Och idag har Mickes föräldrar varit här och hälsat på och nu ikväll red jag och Fia barbacka i en hage på Åsa och Åse i väntan på hovslagaren som slog på Åse sin tappade sko.

Och han var en schysst kille eftersom min vanliga hovslagre har semester ringde jag till den kille jag fått rekomenderad ifrån Tibro. Och när jag frågade hur mycket han ville ha för det så vägrade han ta emot några pengar utan jagt fick det gratis!!! Nu vet jag ju att han tjej bor i Moholm så de var väl knappt någon omväg att åka förbi mig på hemvägen men ändå. Han gjorde ett arbete och jag fick en ny sko till min häst, så de kallar jag service på hög nivå!
 
lånad bild från googlesökning hästsko.
 
Hoppla!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: