pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ridturen på Rhodos

Kategori: Allmänt

Tillbaka till Rhodosresan en kväll bestämde vi oss för att rida eftersom vi hade hittat ett ställe i närheten utav vårat hotell som erbjöd ridning på bergen och stranden, en tur på en och en halv timma. De fanns inte alls mycket hästar på Rhodos utan mest åsnor men just denna gård hade ca 15 hästar i olika storlekar. Och när vi var där på dagen och bokade tid såg jag att de hade westernsadlar. Så sen när vi gick dit i värmen tänkte vi att vi rider lika gärna i shorts för de fungerar i en westernssadel. Och de fick ju jag för kan man säga....Jag fick välja häst genom att peka på vilken jag ville i "stallet". Så jag tog en fux med som hette Pakatchu (tror ja). Och så plockade guiden fram min sadel! Yippie en helt vanlig engelsk sadel så jag såg mina blåmärken på benen innan jag ens börjat rida. Och jajemen blåmärkena utav stigläderna kom och aj vad det nöp mig i skinnet. Men jag fick väl skylla mig själv men Micke som fick en häst tilldelad fick minsan westernsadel på sin = inga blåmärken. Men annars var ridturen bara för go!

Först upp på ett berg med utsikt över hela bygden och vidare ner på standen bland allt badande folk. Vi till och med red bakom de solparasoll som tillhörde vårat hotell. Och där det passade fick vi gå ner med hästarna i vattnet så de fick svalka sig.

Och efter ridturen visade jag bilder på mina hästar i min mobil och guiden var väldigt intresserad och sa lite blandade kommentarer på dålig engelska, beautiful! , you are professional och så såg han en bild på en av pappas mjölkkor och han bara very very much milk då deras kor på Rhodos var betydligt mindre i storlek och antagligen mjölkar mindre per ko också.

 

Här ser ni vårat hotells parasoller som vi red precis bakom, de skulle va i Sverige de! Här skulle man väl bli anmäld till polisen direkt om en häst skulle råka sätta en hov på minsta lilla badstand som är öppen för allmänheten speciellt med en sådan här fin strand!

 

 

 

Efter ridturen, den utan sadel på fotot var det jag red på. Och bakom till vänster ser ni det såkallade stallet det bestod som bestod utav nättak och lite ihop snickrade "pinnar" och vissa boxar var gjorda utav lastpallar ihopsatta med ståltråd. Så hade någon häst varit rymmningsbenägen där så hade det inte varit några problem att ta sig ut ur boxen. Men troligtvis var det skönt att ha lite skugga och stå och vila under.

 

Hoppla!

 

Kommentarer

  • emma säger:

    Ser supertrevligt ut! Sitter och googlar för tillfället efter nå ridturer på rhodos eftersom att jag snart ska dit.
    Vad heter stället? Och hur "bokar" man? Jättetacksam för svar!!
    (Var det ok att springa med pållarna eller var det bara luungt tempo?) :)

    Svar: Svarat i mejl :-)
    pudelz

    2014-07-23 | 15:13:54
  • Linnéa säger:

    Hej!
    Åh vad mysigt det där såg ut! Ska till Rhodos nu i maj och sitter och tittar lite på vad man kan göra, men att rida på stranden hade varit grymt häftigt!
    Skulle gärna vilja ha lite mer info, om vad stället hette osv. Hittar nämligen inget bra på google.. =)
    Mvh Linnéa

    2015-01-18 | 14:57:53
    Bloggadress: http://linnearosen.blogg.se

Kommentera inlägget här: