pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Halt Åse

Kategori: Allmänt

Åse är fortfarande halt stackaren men jag tänker i alla fall avakta över helgen innan jag kontaktar veterinär för det. För det har inte blivit värre sen igår som skönt är och det blir tyvärr en liten kostnadsfråga att ta ut veterinär en helg om man kan slippa. Men själklart vill jag ju inte at hon lider så missförstå mig inte, men anser inte heller att det är akut.
 
Men hon får gå i en liten sjukhage så att hon inte anstränger benet/ hoven i onödan. Jag har lite funderingar på om det kanske sitter i hoven, hovböld/ blåmärke i hoven kanske? Eller så har jag helt fel men eftersom hon går lite extra på just tå men ibland står hon som vanligt och tynger på det svullna benet. Kanske för att de är tillräckligt mjukt under hoven just då.
 
Men det är svårt att veta men så är läget så länge så får jag se hur det hela slutar.
 
 
Åse
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: