pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

tur att de fortfarande är kallt

Kategori: Allmänt

Har inte haft tiden till att blogga de senaste men helgen som var med Göteborg och Disney on ice var i alla fall kanon!
Några bilder ifrån showen:
Alladin
Musse Pigg och Mimmi
6st dvärgar ur Snövit och de sju dvärgarna
Alla disneypar dansade vals!
Tingeling inne i vagnen.

Så de var det!
Men de känns som ja är lite otursförföljd just nu. De är för det mesta bara plus med att bo i hus men de finns minus också som när saker krånglar!
Förra veckan ställde jag in en tydligen för varm kastrull på en glashylla i kylen och när ja öppnade den nästa gång var de självklart sprucken.
Men jag gjorde inte så mycket åt de eftersom jag ändå inte var hemma under helgen och behövde fylla kylen med mat.
Och tur var väl de för i tisdags så fungerade helt plötsligt inte kylen! Men frysen som är under funkar och även lampan inne i kyldelen men ingen kylning.
Så just nu står allt jag hade i kylen i min trappa upp eftersom jag inte använder övervåningen har ja knappt nån värme på där. Så trappan fungerar väl ungefär som en sval just nu. Och några grejer hänger i en kylväska ute på trappan.
De är rätt jobbigt då man får planera alla matinköp då man inte har någon kyl. Igårkväll gav den mig falska förhoppningar och började kyla lite men idag är den varm igen:-(
Så nu får ja se om de blir till att köpa nytt i helgen eller om ja ska hoppas på att de finns något lämplig 2:a sortering inne på E-lux då jobbarkompisens gubbe jobbar där. Men den butiken är inte öppen förrän på måndag. Och då blir jag utan kyl hela helgen men det ska ju vara kallt.....så de kanske kan gå.
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: