pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kaos i skogen!

Kategori: Häst (fjordhäst)

Idag har vädret inte alls varit roligt det har regnat nästan hela dagen och en stund övergick det i snö och så blåst samtidigt.

Men skam den som ger sig eftersom jag ska vara borta hela helgen så var ja tvungen att få alla hästarna motionerade idag.

Tur att man börjar jobba tidigt så man kommer hem och hinner rätt mycket när de fortfarande är ljust.

Började med Moa och Flora som såg ut som vandrande lerhögar så ja bestämde mig för en promenad med dem. Och Moa älskar skogen och vill alltid svänga i där så idag fick hon som hon ville men det ångrar jag!

Den slingan vi gick i skogsdungen tog väl ca 15min men kändes som en evighet då de är stigar att följa med två hästar som vill åt olika håll. Jag hade bara grimmor och vanliga grimskaft kan tilläggas. Gick ett steg och där fastnade Moa med en grankvist i munen när jag väl fick henne framåt drog Flora åt en annan grangren och så höll de på. Sen kom de en och annan vattenpöl Moa gick igenom men Flora vägra och där stod jag på mitten!
De här var en kort beskrivning av våran skogspromenad det var tur att ingen såg oss kan ja säga.

Sen red Jag Åsa en sväng och hon var väldigt samarbetsvillig och vi klättrade lite men en och annan bakutspark i galoppen blev de. Men det var ingen mot Åse som ja red en kortis tur på efter Åsa. Hon var helt galen! hon skritta på hur glatt som helst slängde lite busigt med huvudet och sen explodera hon bock och spark och galopp från 0-100 på en sek. Tokfia säger ja bara inte för inte jag kallar henne Åse-Lotta efter Lotta på bråkmakargatan!


Hundarna har fått nöja sig med att vara i trädgården idag vissa dagar blir sådana så är de.


Hoppla!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Sv: Hihi, det är faktiskt lite komiskt att dina hästar nästan heter likadant och dessutom (i mina ögon) ser likadana ut :P Du får måla en röd fläck på den ena och grön fläck på den andra ;)

    2012-01-12 | 21:28:13
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Lina säger:

    Hej!

    Nu har jag bytt blogg ifrån http://ryttarre.blogg.se

    till http://iinas.blogg.se/ .

    Jag tyckte inte att namnet passade med bloggen eftersom jag skrev om allt möjligt, men jag hoppas att du vill fortsätta följa mig där i stället.

    Annar får jag tacka för den tid du la ner på min gamla blogg :) <3

    (Designen kommer bli bättre straxt )

    Kram Lina

    2012-01-13 | 11:21:57
    Bloggadress: http://iinas.blogg.se/
  • Ilona säger:

    Ha Ha ,synd att vi inte bor närmare varandra ,låter som du skulle behöva lite hjälp ibland .Kram

    2012-01-13 | 19:41:23
    Bloggadress: http://www.nogg.se/anoli

Kommentera inlägget här: