pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Vad händer här då?

Kategori: Allmänt

Vad händer hos mig då???

Jo de som händer är att jag jobbar på dagarna, rider och motionerar hundar på eftermiddagar och kvällar.

Har tränat på Linnèas galoppfattningstips med både Åsa och Åse och jag verkar ha lärt mig;-)
Problemet är väl mest de att när någon av dem inte vill ta galopp så tänker jag lite väl mycket eftergift och nästan släpper tyglarna. Men de går mycket bättre om man rider ihop dem lite mer och sitter ordentligt i sadeln vilket är rätt klokt. Lätt att bli hemmablind helt klart så då är det bra med hästkunniga kompisar. (Linnéa är utb. ridskolepedagog bland annat)

Men idag blev det ingen ridning hade varit behövligt men jag hade inte alls motivationen för den tog jobbet ifrån mig. De sista idag hade vi APT, arbetsplatsträff i 1h och 45min! Då man först jobbat hela dagen och stressat för att hinna till träffen i tid och sen få sitta ner denna tid och bara lyssna. Då kommer tröttheten ikapp en kan man väl säga.

Och så var ja "tvungen" att åka till Bilia efter jobbet och spela dum......De började nämligen lysa en lampa i bilen igår med felmeddelande att  de var fel på en positionslampa alltså trasig.

Jag har bytt lampor själv förr men de kändes ändå krångligt med nya bilen och så. Så ja åkte till dem efter jobbet och sa vad de stod i displayen och att ja inte fatta vilken lampa det var.

Så han var så snäll och hjälpte mig och kollade och bytte den. Så endast 27kr gick de på sådana fel på bilar känns helt okej.


Och nu närmar de sig http://www.ginatricotgrandprixboras.se/ det ska bli riktigt skoj att se showen på fredagskvällen. Och så får ja äntligen träffa Micke var 3veckor sen sist, eftersom han roat sig med annat som en resa till Egypten.

Hoppla!






Kommentarer

  • Jacqueline säger:

    Sv: nepp efter att snart ha bott i sthlm i 3år så vet jag med all säkerhet att det är svårt som fan! :D Möjligt att få sin egen lya är väl att man skulle ha gått med i en bostadskö direkt när man kom ut som bäbis haha!

    2012-02-09 | 14:56:08
    Bloggadress: http://jacquelinesporrong.blogg.se/
  • Linn Ingvarsson säger:

    Hej, jag skickade ett mejl till dig. Jag vet inte hur ofta du kollar mejlen så jag tänkte att jag kunde skriva det här så att du vet. Mvh/Linn (:

    2012-02-09 | 21:51:51
    Bloggadress: http://dressyrmupparna.se
  • Emelie säger:

    Hej!

    Följa varandra via bloglovin?

    Fin blogg, kram :)

    2012-02-10 | 22:19:33
    Bloggadress: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här: