pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ridhuset

Kategori: Häst (fjordhäst)

Idag åkte jag, Linnéa, Sofia och Mari in till ridhuset med hästarna. Mari lånade Åse jag på Åsa och Sofia med sin Lillen men tyvärr gick han inte rent när vi kom fram så de fick kolla på. Linnéa var snäll och hjälpte oss ifrån marken och det var välbehövligt jag tränade på galoppfattningar. Högervarvet är inga problem men vänster däremot där låser det sig för mig. Men vi fick ordning på det till slut. Tror att Mari kände sig nöjd med Åse också så nu väntar bara träningsvärken......

Sen vet jag inte va Åsa har börjat med? Hon lever rullan inne i trailern med speciellt vänster bakhov. Sist vi var ute och åkte hade hon trampat av sig skon när vi kom hem fast hon hade boots på sig. Idag hade hon transportskydd på men de var redan trasigt när vi kom fram och de var helt oanvändbart nu när vi kom hem så de är bara att slänga!

Hon har stått på vänster sida vilket hon även får göra om hon åker själv men nästa gång om jag kör båda ska ja testa och låta henne stå på höger sida. Och åker hon själv ska hon få testa 1/3-bommen så att hon kan stå lite bredare.


För lite jobbigt är de både för mig och hennes del.

Nu ska jag äta nystekta pannkakor som jag stekt undertiden jag bloggat! Och eftermiddagen kommer ägnas åt hundarna ev. Moa och Flora.


Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: